7 enkle måder at skære i din virksomheds omkostninger

Hvert halve år er en god tid til, at evaluere din virksomhed. Hvor kan du spare penge? Her er en liste over 7 ting du kan begynde med:

1. Reducer forsyningsomkostningerne.

Spar penge på kontorartikler ved at kontakte sælgerne for at fortælle dem, at du vil forhandle priserne. Se uden for dine traditionelle leverandører.

2. Sænk produktionsomkostningerne.

Et godt budget styrer virksomheden i mål

Som virksomhedsejer søger du altid måder at reducere materialeomkostninger og optimere dine ressourcer. Her er et par forslag:

Prøv at sælge rester af pap, papir og metal i stedet for at sende det til genbrugscentret. Overvej også, hvordan du bruger dit affald til at skabe et andet produkt.

Sørg for at få mest muligt ud af din faste ejendom. Centraliser eller konsolider det nødvendige rum til produktion. Lej ubrugt plads til en anden virksomhed eller individuel – det kan være så lille som et kontor eller så stort som et lagerrum.

Spor og mål effektiviteten af ​​din virksomhed for, at justere og optimere brugen af ​​tilgængelige ressourcer. Indstil præstationsparametre, der afspejler dine effektivitetsmål og giver incitamenter, når disse mål er opfyldt.

3. Lavere finansielle udgifter.

Se på dine forsikringer og finansielle konti for steder at spare penge.
Spar penge på forsikring ved at sammenligne udbydere til den mest konkurrencedygtige rente; Så spørg din nuværende långiver eller forsikringsudbyder for at matche denne pris.
Konsolider forsikringer eller bankkonti, hvis det er muligt.

Vurder forsikringspolicer for at sikre, at du ikke er for forsikret eller har dobbelt dækning.

Undlad at påtage sig unødvendig gæld. Gør en grundig costbenefit-analyse og fremtidige prognoser, når du overvejer forretningsudvidelse. Overvej mulighederne for omkostninger og effekten af ​​gældsbetalinger på pengestrømme. Overdreven gæld påvirker virksomhedens rating, renter og evnen til at låne i fremtiden.

4. Moderniser din marketingsindsats.

Selvfølgelig ønsker du ikke at fjerne betalt reklame, der virker; Det kan dog være værd at tage et kig på nogle billigere alternativer.
Byg din kundes e-mail-liste og implementer et henvisningsprogram. En anbefaling fra en nuværende kunde er langt mere tilbøjelige til at resultere i et salg end traditionel markedsføring.

Vigtige punkter i den forbindelse:

  • Lav mere netværk.
  • Reklamer mindre.
  • Kunder er mere tilbøjelige til at ansætte en virksomhed med et ansigt, de genkender.
  • Skær markedsføring omkostninger ved at lave mere internt.
  • Øge indsatsen på de socialmedie og reducer traditionel markedsføring.

5. Brug effektive tidsstrategier.

Optimering af produktiviteten sænker effektivt dine omkostninger ved at drive forretning. Husk, spildt tid svarer til spildte kroner.
Minimer distraktioner og begræns adgangen til tidsrøvere. Udnyt software som Toggl til at spore medarbejdertid brug, tid brugt på forskellige typer arbejde aktiviteter eller projekter og betalte timer.

Indstil forventninger om en rimelig tid til at gennemføre visse typer aktiviteter eller opgaver. Tilbyde incitamenter til at opfylde eller overgå disse forventninger.
Planlæg forretningsaktiviteter og opmuntre medarbejdere til at overholde den daglige eller ugentlige tidsplan.Planlæg en forudbestemt tidsperiode til møder. Gør det klart, at du forventer, at deltagerne er i tide, at holde sig nøje til dagsordenen og på det fastsatte tidspunkt.

6. Udnyt virtuel teknologi.

Reducer virksomhedens omkostninger ved at operere på en virtuel måde, når det er muligt.
Virtuelle møder hjælper med at minimere rejseudgifter, og virtuelle kontorer kan eliminere behovet for fysisk plads. Selvom vi helt sikkert ikke vil eliminere personlig kontakt helt, gem det til de tilfælde, hvor det er mest gavnligt. Teknologier som Google Drive eller Basecamp centraliserer virksomhedsdokumenter og produktsamarbejde som et alternativ til papirdokumenter og -møder.

7. Indkreds dit fokus.

Som en lille virksomhedsejer finder jeg at indsnævre mit forretningsfokus til, at være en af ​​de mest effektive strategier til forbedring af min bundlinje. Ved at begrænse de typer ydelser, jeg tilbyder, og projekter, jeg accepterer, er jeg mere produktiv og producerer arbejde af høj kvalitet.

Flere projekter svarer til flere indtægter, mens underleverancer svarer til lavere omkostninger. Resultatet er en bedre bundlinje.

Like os her:
20

Post Author: admin

2 thoughts on “7 enkle måder at skære i din virksomheds omkostninger

    Susanne

    (september 1, 2017 - 7:52 pm)

    Fornuftig artikel. Jeg bruger den i min undervisning overfor HH elever. Kan i ikke gøre det sådan, at man kan downloade artiklen som en PDF også?

      admin

      (september 3, 2017 - 7:54 pm)

      Gerne. Send mig en mail, så vedhæfter jeg en PDF.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *